Den mindste skole -
med den største rummelighed.

Forord af skolelederen

Kære forældre.

Alle forældre ønsker, at deres børn skal have det godt i skolen, og at de oplever at lykkes i og tror på egne evner.

På Nordskovens Friskole skaber vi et rum for de børn, som kan have svært ved at finde den tro i den traditionelle folkeskole.

Vi vil så meget godt for vores elever, og vi tror på at en personlig og autentisk tilgang til hver af dem, hvor deres behov mødes og evner anerkendes i små og trygge rammer, er det bedste vi kan give dem med på vejen i livet.

Glæde, energi og lyst til læring, samt selvtillid og selvværd er nøgleord for os og faste pejlemærker i hverdagen; uanset om jeres barn først skal til at tage hul på skoleeventyret eller kommer med sure oplevelser i bagagen og har brug for en frisk start.

Vi er en friskole, og vi tror på at friheden findes i fællesskabet, i samarbejdet og det fælles ansvar.

På Nordskovens Friskole:

• gør vi voksne os hver dag umage, så vores elever får gode skoleoplevelser, som de vokser af. Vi ønsker at give dem følelsen af, at de mestre skoledagens indhold, så de føler glæde og tryghed ved at gå i skole.
  • er forudsigelighed, trygge rammer, plads til den enkelte i fællesskabet, samt udvikling af faglige, sociale og personlige kompetencer nøgleordene.
  • går leg og læring hånd i hånd.
  • uddanner vi også til livet efter folkeskolen. Vi ser elevens styrker og evner og holder dem i hånden, når de første kig ud i fremtiden begynder at forme sig.
  • Stræber vi altid efter at se ”hele barnet bag eleven” og skabe undervisningsmiljøer, som også møder den enkeltes særlige behov.

Nordskovens Friskole er en lille friskole med en særlig special­undervisnings­profil, hvor der er ro til at gro.

Vi skal hjælpe hinanden og gøre hinanden dygtigere. I fællesskab når vi længere, og i fællesskab er vi bedre.

Vi skal som skole bl.a. sørge for:

• at jeres barn bliver mødt med anerkendelse hver dag og oplever retfærdighed.
  • at undervisningen er veltilrettelagt og differentieret.
  • at der er smil og glæde samt tid og plads til omsorg.
  • at der er smil, glæde og omsorg.
  • at I som forældre altid er velinformerede om arrangementer, nye tiltag og lektier.
  • at I som forældre løbende orienteres om jeres barns skolegang.

Som forældre kan I bl.a. sørge for:

• at jeres barn møder veludhvilet og fast ind til skoledagen.
  • at jeres barn har spist morgenmad.
  • at den sunde og energiholdige madpakke er smurt.
  • at idrætstøj og sedler bliver husket.
  • at bakke op omkring skolen i handling og ord.
  • at kontakte skolen, når I har brug for det.
  • sidst men absolut ikke mindst, skal vi allesammen i fællesskab huske at glæde os over alle de store og små fremskridt som jeres barn oplever.

Sammen giver vi jeres barn en god skolegang.

Velkommen til Nordskovens Friskole!

Emil W. Hansen
Skoleleder