Den mindste skole -
med den største rummelighed.

Gamle elever

Her har vi samlet nogle udtalelser fra tidligere elever på skolen

Det var de bedste fem år af min skolegang på Nordskovens. Lærerne har været virkelig gode til at undervise, og håndtere børn med specielle behov. Jeg har altid godt kunne lide strukturen på skolen: fastlagt skema og fastlagte frikvarterer.
Imens jeg har gået på skolen, har jeg fået en masse søde og rigtig gode venner.

Lige nu går jeg på Syddansk Erhvervsskole, som lastbil chauffør, samtidig har jeg en læreplads ude hos Poul Schou.

Jeg har udviklet mig meget, pga. skolen og alle lærerne der har været, det har betydet meget for mig, og det gør det stadig.

- Kristian Davidsen, afgangselev 2019

Jeg er en elev som har gået på skolen i årgang 2016 og til 2019, hvor jeg begyndte på Ulbølle idrætsefterskole. Men jeg vil bare sige at med al den hjælp jeg har fået gennem tiden da jeg gik på Nordskoven var virkelig til hjælp, da jeg skulle ud i den virkelig verden og lære nogle nye ting.
Lærerne har virkelig også været der når man virkelig har brug får det. Man føler man ikke står alene med det hele, det fandt jeg ud af, hvor jeg begyndte mere og mere snakke med lærerne, især Henriette og Thomas.

Jeg var meget forsigtig omkring tingene, men stille og roligt begyndte det og gå op for mig, at det er et virkelig godt sted og være hvor der er hjælp lige meget, hvad der er galt.

Det lærerne har sagt til mig har jeg taget med videre på efterskolen og når jeg skal begynde på uddannelse efter sommerferien.
Og ja jeg savner de år der jeg gik der.

- Emil Holck, afgangselev 2019

Jeg husker Nordskovens Friskole som en god skole hvor der var plads til at lære, plads til at være en selv. Og nogle gode lærere.
Jeg husker Hellig Tre Konger og Lucia som nogle af de bedste traditioner vi havde. Og jeg synes det bedste fag var hjemkundskab.

Jeg husker, at I lærte mig alt det boglige. Så nu har jeg uddannet mig ernæringshjælper.

- Sanne Lorentsen, afgangselev 2010

Min skolegang på Nordskovens Friskole var med gode kammerater. Jeg blev taget godt imod af både lærere og elever. Jeg kan huske, at vi har været meget ude og opleve Fyn og vi har været til svømning og idræt. Jeg kan huske sfo’en, hvor jeg godt kunne lide at være. Der var mange gode aktiviteter og nogle vildt søde pædagoger.

Skolen var der, jeg lærte at spille musik og udviklede interesse for musik. Jeg kan huske, at jeg kunne blive ked af det, hvis ikke jeg skulle være med til at spille musik til sommerforestillingerne.

Vi havde meget med den danske historie og var ude og besøge mange historiske steder og på lejrtur som viking med Sabine og Gitte, og vi har været med Per i København og ud på hans fiskekutter.

Alt i alt var der mange gode udflugter og mulighed for mange kreative aktiviteter.

- Mark H. Christensen, tidligere elev