Et smil er den korteste afstand mellem lærer og elev.

Årshjul

På Nordskovens Friskole markerer vi, at året drejer rundt.
Vi stopper op og markerer årstidernes skiften og højtidernes fester.

For at gøre det nemmere at følge med har vi lavet en “forbruger-guide” for skoleaktiviteter på Nordskovens Friskole.

Skoledagen:

For at gøre skoledagen forudsigelig og velstruktureret for eleverne, begynder og slutter (næsten) alle dage ens.
Kl. 8.00 samles vi til Morgensang (undtaget mandage med svømning, så er det 9.15):
Vi synger 2 sange og beder Fader Vor. Derefter gives meddelelser og/eller fortælles evt. om dagen eller årstiden.
Eleverne øver sig på at lytte og evt. stille relevante spørgsmål. Hver morgen øves rolig og dyb vejrtrækning, synkronisering, puls og rytme, selvkontrol, opmærksomhed, turtagning, korttidshukommelse og makkermassage.

Skoledagen slutter oftest med diverse understøttende aktiviteter: Bevægelse, højtlæsnings-, spille- og lektiecafé.

Alle dage stilles der frugt/grønt frem til eleverne.

Kl. 11.15 spiser vi madpakker, derefter har eleverne duksepligter på skift.

Der er planlagte aktiviteter i alle frikvarterer.

Alle skoledage er fra kl. 8 - 14 for alle elever.
Kortere skoledage kan aftales for elever med helt særlige behov.

Inden skoleårets begyndelse lægges en opdateret års- og arrangements-kalender på hjemmesiden og intranettet. Denne kan findes her på hjemmesiden, også i printvenlig udgave: Klik her for at se kalenderen